Legea privind comercializarea produselor alimentare ar trebui îmbunătăţită, având până în prezent mai degrabă un efect negativ decât unul pozitiv, a declarat, joi, la un seminar, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, citat de Mediafax.
"Recunosc că am fost sceptic cu privire la efectele introducerii legii privind codul de bune practici cu produse agroalimentare. Şi din ce aud în piaţă aceasta nu numai că nu a avut efecte pozitive, ci a avut efecte negative“, a spus preşedintele Consiliului Concurenţei.
„Suntem în discuţii cu o serie de retaileri mari pentru a vedea cum putem facilita apariţia unor furnizori pentru ei. Discuţia se referă la eficienţă şi la consumator", a spus Chiriţoiu la un forum pe tema IMM-urilor“, a adăugat acesta.
Legea comercializării produselor alimentare, adoptată în 2009, reglementează relaţiile dintre furnizori şi comercianţi, pentru a preveni practicile anticoncurenţiale ale reţelelor de magazine, cu efecte asupra preţurilor la consumatorului final.
Chiriţoiu a arătat că o problemă în apariţia acestei reţele de furnizori este mai ales pe piaţa fructelor şi legumelor, pentru că producătorii români nu pot asigura continuu produsele pentru retaileri. Pe de altă parte, Chiriţoiu a menţionat că şi preţurile oferite de producătorii români sunt extrem de importante pentru crearea reţelei de furnizori.