Goldman Sachs Group Inc. (GS), una dintre cele mai importante bănci de investiții de pe Wall-Street, a declarat că va declanșa o investigație asupra acuzațiilor făcute de un angajat după care directorii vorbesc „fără jenă” despre „fraierirea propriilor clienți” pentru a face mai mulți bani.
Acest anunț repreztă o parte din efortul de a reduce impactul mediatic al acestor acuzații. Angajatul în cauză, Greg Smith, a scris un articol publicat în „New York Times” în care anunța că a decis să renunțe la cariera sa de 12 ani la GS din cauza atmosferei „toxice și distructive” din interiorul companiei. Articolul, un denunț de 1.270 de cuvinte, a avut un impact imediat, fiind diseminat pe bloguri și rețelele de socializare, anunță publicația financiară „Wall Street Journal”.
Vezi cum a fost ajutată Grecia de Goldman Sachs să-și ascundă datoriile
Citește despre valoarea totală a tranzacțiilor efectuate de Goldman Sachs cu CDS-urile statelor europene îndatorate
O nouă criză de imagine
Acest articol reprezintă o nouă criză imagine pentru GS, firmă care s-a confruntat cu un val constant de critici de la izbucnirea crizei financiare în 2008. Spre deosebire, însă, de scandalurile precedente în care GS a părut nepregătită, oficialii companiei au lansat imediat o contraofensivă mediatică, încercând să minimizeze rolul lui Smith în cadrul firmei.
Astfel, într-un comunicat către angajați, Lloyd C. Blankfein, directorul executiv și Gary D. Cohn, președintele Goldman Sachs au scris că Smith a fost doar unul „dintre aproape 12.000 de vicepreședinți” printre mai mult de 30.000 de angajați ai companiei. Acuzațiile acestuia „nu reflectă valorile, cultura și felul în care marea majoritate a angajaților privesc firma și munca lor în cadrul ei și în beneficiul clienților”. Înalții oficiali au promis că vor „investiga cu atenție” problemele ident