Joi 15 martie se deschide la Paris, în spatiul expoziţional de la Porte de Versailles, Salonul Turismului. Pe timp de criză oamenii au nevoie, poate mai mult decît în timp normal, de "evadări" şi exact pe această nevoie psihologică mizează anul acesta şi organizatorii actualei ediţii a Salonului dedicat turismului.
O sută de mii de vizitatori sunt asteptaţi pînă duminică şi 470 de agenţii de turism, mai mari sau mai mici, sunt prezente cu oferte de tot felul.
De notat absenţa Siriei în contextul pe care îl cunoaştem. Revin însă Egiptul şi Japonia, care au lipsit anul trecut din motive diferite dar justificate: schimbarea de regim în Egipt şi totala dezorganizare a industriei turistice, catastrofa nucleară de la Fukushima în Japonia care a provocat o undă de şoc pe tot arhipelagul nipon dar şi în întreaga lume, iar turiştii s-au temut să aleagă Japonia ca destinaţie din cauza unor eventuale emanaţii radioactive.
Tunisia încearcă însă să-şi recupereze clientela europeană după tensiunile si incertitudinile legate de alungarea de la putere a lui Ben Ali. Revoluţia tunisiană, chiar dacă a fost victorioasă, a antrenat, ca şi în Egipt, prăbuşirea sectorului turistic.
Mai sunt prezente la acest salon al turismului de la Paris, pentru prima dată, Coreea de Sud, Armenia, precum şi două state africane, Camerun si Ciad. După ani de absentă revin la Salon două ţări din emisfera sudică, Noua Zeelandă şi Australia.
Toate aceste agenţii de turism văd în Franţa o piaţă importantă pentru că analizele si statisticile sunt cît se poate de optimiste: în ciuda crizei francezii continuă să plece în vacanţă, chiar dacă îşi mai reduc puţin bugetul.
De reţinut în materie de propuneri insolite: agenţii care sugerează drept loc de sejur un bar amenajat într-un copac, sau o noapte petrecută într-un avion transformat în hotel. Teama de Grecia
Cum s