Tema abordata in acest an de Ziua Mondiala a Protectiei Consumatorului, sarbatorita in fiecare an pe 15 martie, "Servicii financiare corecte pentru consumatori", reprezinta un aspect sensibil in contextul tensiunilor sporite dintre clienti si mediul bancar si al neincrederii reciproce care defineste in prezent relatia client-banca.
Adoptarea Ordonantei 50 privind creditele pentru consumatori, in a doua jumatate a anului 2010, a marcat trecerea intr-o noua etapa in domeniul protectiei clientilor, consumatorul roman beneficiind de aceleasi drepturi precum consumatorul european, prin adaptarea legislatiei noastre la directivele europene, afirma presedintele Asociatiei Nationale a Protectiei Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu.
"Consumatorii romani sunt consumatori europeni. Atat timp cat legislatia europeana este implementata in Romania si Romania este una din tarile UE care chiar a parcurs aceasta etapa, sigur ca si consumatorul roman are aceleasi drepturi ca orice consumator din UE", a precizat Cerbulescu.
Principalele efecte ale celebrei ordonante se observa la nivelul numarului reclamatiilor, care a inregistrat o scadere semnificativa de la inceputul acestui an.
"De mai bine de un an si jumatate, Protectia Consumatorilor a elaborat si a fost aprobata in Parlament OUG 50 privind creditele pentru consumatori. De la aparitia OUG 50 s-a vazut foarte clar trendul descrescator al acestor sesizari, de multe ori bancile rezolvand problemele fara ca clientul sa ajunga la ANPC. Cel putin in primele trei luni ale anului 2012, numarul reclamatiilor pe acest domeniu a scazut foarte mult si, asa cum au recunoscut si reprezentantii ARB si reprezentantii unor banci importante din Romania, consumatorii romani au posibilitatea, datorita acesteia, sa isi cunoasca mult mai bine drepturile", a spus Constantin Cerbulescu pe Ziare.c