Bucureştiul poate deveni în următorii 6 ani un oraş prin care să se circule normal, fără blocaje în trafic şi fără tot alaiul de probleme care decurg din numărul uriaş de maşini aflate pe şosele. În plus şi poluarea ar urma să fie redusă considerabil, ceea ar contribui la îmbunătăţirea stării de sănătate a locuitorilor Capitalei. Conducerea Metrorex este convinsă că acest lucru poate fi realizat, şi cum nimic nu este gratis, şi acest lucru are un preţ: 2 miliarde de euro, bani care vin de la Executiv dar şi din credite bancare, în proporţii egale.
Până în 2018 vor apărea noi linii de metrou, care vor prelua o mare parte din greul susţinut până acum doar de traficul de suprafaţă. După cum se ştie, lucrările la Magistrala 5, Drumul Taberei - Universitate, se află în plină desfăşurare. Aşteptat cu mare interes de către sutele de mii de locuitori ai acestei zone, metroul a născut şi destule controverse, unele ca urmare a unei lipse de comunicare dintre executant şi beneficiar, iar altele au fost rodul unor imaginaţii înfierbântate. Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, ne-a făcut câteva declaraţii, afirmând că este în interesul tuturor ca oamenii să ştie cât mai exact, ce, cum, când şi unde se construieşte: "Mă aflu în permanenţă pe aceste şantiere, dar este clar că nu poţi vorbi cu fiecare om în parte. În mod cert informarea a avut puţin de suferit, dar acest lucru se va remedia. Am discutat cu primarul Sectorului 6 şi am stabilit ca la intrarea în Parcul Drumul Taberei să ampalsăm un punct de informare, unde vor rula filme cu informaţii despre lucrări şi de unde oamenii să poată să obţină toate lămuririle de care au nevoie. Vom avea şi un site special, în care să fie prezentate proiectele, dar şi mersul lucrărilor. Beneficiarul final, cetăţeanul, trebuie să ştie că pe termen lung, pentru mediu, realizarea acestei reţele de metrou este un lucru foarte