Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale au scăzut în primele două luni cu 11,7%, la 9.631 unităţi
Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale au scăzut în primele două luni, faţă de ianuarie-februarie 2011, cu 11,7%, la 9.631 unităţi, potrivit datelor anunţate ieri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În ceea ce priveşte autoturismele, scăderea a fost de 7,1%, la 8.015 unităţi. "La autoturisme, pe primele două luni din 2012 topul pe mărci este format din Dacia, cu 2.024 unităţi vândute (25,3% din total), Volkswagen (1.018 unităţi/ 12,7%), Skoda (865 unităţi/10,8%), Ford (573 unităţi/7,2%), Renault (449 unităţi/5,6%) şi Audi (296 unităţi/ 3,7%)", se arată într-un comunicat al APIA.
Pe modele, Dacia Logan rămâne cel mai vândut, urmat de Duster, Skoda Octavia, Logan MCV şi VW Golf.
Clasa mare merge bine
"Analizând segmentarea pe clase, constatăm că tendinţa de anul trecut se menţine. Astfel, clasele A-C, care cuprind autoturisme cu preţuri relativ mici, dar cu volume importante, precum şi cea Monovolum (împreună 63% din piaţă), înregistrează scăderi foarte mari (între -7,5% şi -37%, în timp ce clasele care includ autoturisme cu preţuri mai mari, respectiv clasele D, E, F şi SUV (37% din piaţă), au creşteri procentuale de două cifre (între +18% şi +53%)", precizează APIA.
În funcţie de tipul de combustibil, se accentuează trendul remarcat în 2011 de creştere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel, care ajunge la 64,2%, faţă de 48,7% în 2011. Deşi vânzările totale de autoturisme au înregistrat un regres de 7%, vânzările de autoturisme cu motoare diesel au avut o creştere de 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare, primele locuri sunt ocupate de Dacia, Renault, Volkswagen şi Ford, acestea acoperind peste 50% din t