La un an de la deschiderea în forţă a şantierului de reconstrucţie la Teatrul Naţional Bucureşti, conducerea instituţiei a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, că lucrările ar putea fi încheiate după termenul fixat. Asta pentru că, aşa cum remarca directorul TNB, Ion Caramitru, s-a întârziat cu trei luni plecarea din această clădire a Muzeului Naţional de Artă Contemporană.
De asemenea, Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” trebuia să se mute în alt spaţiu în toamna anului trecut, dar, probabil, o va face în iunie – cel puţin aşa e programat. Până acum însă s-au respectat condiţiile din partea firmei care execută lucrările de reconstrucţie – Aedificia Carpaţi –, şi anume de a permite să se joace în toate cele trei săli ale teatrului.
Condiţiile de activitate însă nu sunt dintre cele mai bune. Pe parcursul zilei, muncitorii lucrează, artiştii repetă la proiectele noi, iar seara joacă, repertoriul fiind menţinut. Desigur, nu e confortabil pentru actori să repete în condiţiile de reconstrucţie, mai ales că agenda şantierului s-a schimbat. Dar aşa cum s-a remarcat ieri la conferinţa de presă de la TNB, teatrul va trebui să depună un efort şi mai mare atunci când va muta spectacolele din sălile vechi în noile săli, căci montările vor fi adaptate pentru noile spaţii atât din punct de vedere scenografic, cât şi regizoral.
Rezultatul va fi unul bun pentru trupă şi pentru public. Vor exista şapte săli de spectacole în spaţiul existent. Sala Mare (corp A) va avea o capacitate de 900 de locuri (acum are 1.156). Sala Mică (corp A) va fi prima din sălile noi, cu aproximativ 250 de locuri. Sala Studio (corp C), în care a activat şi mai activează Opereta (va intra în reparaţii în iulie 2012) şi va avea aproape 600 de locuri. Sala Atelier (corp C) va avea după renovare 300 de locuri, cu o sută mai mult. Sala Pictură (la etajul 2) este cea de-a d