În timp ce multe orașe, case și localuri se înverzesc întru celebrarea praznicului sfântului național al Irlandei, St. Patrick, cu joc, voie bună și, bineînțeles, multă, multă bere, Enda Kenny, premierul Irlandei, a lansat o ofensivă mediatică menită să îmbunătățească imaginea țării sale, serios afectată de criza financiară din 2008-2010.
Kenny a efectuat vizite la Londra, în China și la New York, toate în câteva săptămâni, în efortul de a atrage atenția lumii asupra redresării economice a Irlandei, redresare bazată în special prin capacitatea guvernului său de a încuraja investițiile străine. După întâlnirea cu Barak Obama din acest sfârșit de săptămână, Kenny va avea onoarea de a deschide ziua de lucru pe Wall-Street, luni, anunță portalul de știri CNBC.
Citește aici de ce una din instituțiile emblematice ale Irlandei, „Pub-ul”, trece prin momente dificile
Află de ce Irlanda va organiza un referendum cu privire la nou tratat fiscal european
După ce fusese lăudată drept „Tigrul Celtic” în anii de prosperitate economică, Irlanda a fost sever afectată de criza financiară din 2008-2010, fiind obligată să accepte un fond de urgență de 85 de miliarde de euro oferit de Fondul Monetar Internațional, Banca Centrală Europeană și Uniunea Europeană la sfârșitul lui 2010.
Exemplu de succes
După acel moment umilitor, Irlanda a fost prezentată drept exemplul de succes al implementării de politici de austeritate, cu toate că unele probleme continuă să persiste: șomajul se menține la 14%, nivelul de emigrație crește pe măsură ce tinerii absolvenți pleacă spre alte țări iar creșterea economică stagnează.
Totuși, adoptarea timpurie a măsurilor de austeritate și o creștere de 17% a investițiilor străine anul trecut au ajutat Irlanda să-și crească nivelul de competitivitate al economiei. Costurile de angajare au scăzut iar r