Expansiune rapida, notorietate sporita, cucerire de noi piete, inclusiv rurale, crestere a cotei de piata si, in definitiv, a profitului. Metro, Carrefour si Mega Image, trei dintre cei mai mari jucatori din retailul modern, au descoperit ca le pot obtine pe toate acestea daca „pastoresc” magazine la parter de bloc.
Ionel Popa este antreprenor cu acte in regula de mai bine de 10 ani. A inceput cu o discoteca-bar ca mai apoi sa-si deschida un magazin alimentar in comuna Baleni, judetul Galati.
Afacerea a mers bine, iar in 2010 Popa a dat peste un anunt intr-o revista de specialitate despre proiectul Metro de a-i ajuta pe revanzatori sa-si remodeleze magazinele. „Le-am scris un e-mail celor de la Metro Galati. Apoi a venit un consultant de la magazin, a vazut spatiul si am pus la punct proiectul. Cand ma uit la pozele vechi, ma ia cu groaza”, poveste Popa.
In ianuarie 2011, schimbarea magazinului a fost gata, iar efectele nu au intarziat sa apara. Intr-un an de zile, in magazinul de 80 de metri patrati au intrat mai multi clienti, ceea ce a dus la o crestere a vanzarilor. Daca inainte incasarile erau de 1.000-1.500 de lei pe zi, acum ele sunt duble, cu un profit de circa 5%.
Popa spune ca are incasari mai mari decat un magazin La Doi Pasi de pe Calea Mosilor, despre care a citit in presa. „Functionam intr-o piata rurala, unde oamenii nu au o putere de cumparare prea mare. Chiar si asa, vanzarile noastre sunt cu mult peste cele din Calea Mosilor”, afirma proprietarul.
Cresterea vanzarilor a avut insa un pret: Popa a scos din buzunar circa 15.000 de euro (circa 65.000 lei) pentru schimbarea la fata a magazinului sau. „Numai softul de gestiune m-a costat 200 de milioane (vechi – n.r.), la fel si rafturile frigorifice”, explica proprietarul. Pentru ca schimbarea sa fie una completa, magazinul lui Popa a primit si un nou brand. Acum, deasupra