Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi plăteşte un preţ aproape dublu pentru ranfluarea epavei motonavei „Transilvania", navă de pasageri care a fost un precursor al navelor de croazieră de astăzi, fiind supranumită şi „Lebăda Mediteranei".
Motonava a navigat pe Marea Neagră şi Mediterana din 1938 până în 1975, când şi-a încetat cursele pentru că era nevoie de reparaţii capitale. În 1979, a fost adusă în Portul Galaţi, unde reparaţiile şi reamenajările urmau să fie proiectate de specialiştii Institutului Icepronav şi realizate la Şantierul Naval Galaţi. Din cauza vremii secetoase, stabilitatea navei era pusă în pericol de scăderea nivelului Dunării. Comandantul Octavian Pleşoianu a cerut mutarea navei, dar autorităţile portuare comuniste nu i-au dat atenţie. Motonava „Transilvania" s-a scufundat pe 9 septembrie 1979, la Dana 18 din Portul Galaţi.
Contract de 3,6 milioane euro, încheiat prin negociere
În 1983, când nivelul Dunării era scăzut, a fost tăiată partea epavei care se afla deasupra apei. Din cele 5.160 de tone, au mai rămas sub apă 3.500 de tone de metal. În 2007, Ministerul Transporturilor a alocat fondurile pentru ranfluarea epavei. APDM a încheiat contractul în valoare de 12.040.906 lei, adică 3,6 milioane euro, cu Superquatro Grup SRL Galaţi. Contractul nu a fost acordat prin licitaţie, ci prin negocierea a 3 oferte, cea a Superquatro SRL şi altor două firme, una la care patronul Superquatro, Sterică Atanasiu era acţionar şi alta la care era administrator fiica sa. Potrivit contractului, ranfluarea începută în august 2008 trebuia finalizată pe 25.06.2009, lucru care nu s-a întâmplat. APDM i-a acordat firmei Superquatro două prelungiri de câte 3 luni ale termenului, dar ranfluarea a fost încheiată abia în octombrie 2010. Pentru întârzierea de 620 de zile, Superquatro Grup SRL trebuia să plătească APDM-ului penalităţi d