McDonalds si Carrefour si-au cerut scuze consumatorilor chinezi dupa ce o televiziune de stat chineza a afirmat ca lantul de fast-food vinde produse expirate, Carrefour fiind acuzat de falsificarea unor etichete.
Raportul televiziunii chineze nu aducea nicio dovada a acestor acuzatii insa scuzele foarte rapide pe care cele doua companii le-au oferit publicului sunt o dovada clara a presiunilor la care sunt supuse marile corporatii internationale in China, noteaza Wall Street Journal.
Autoritatile locale chineze s-au autosesizat dupa denuntul televiziunii de stat, anuntand o ancheta cu privire la conditiile de igiena in care se desfasoara activitatea restaurantelor McDonalds.
McDonalds a anuntat public ca incidentele indicate in presa au fost izolate, datorandu-se mai degraba neglijentei unor angajati si nefiind consistente cu politica companiei "care impune standarde foarte ridicate la calitatea mancarii".
Normele alimentare sunt un subiect fierbinte in China, unde scandalurile cu privire la aditivii alimentari toxici ocupa adesea prima pagina a ziarelor, generand un puternic resentiment din partea populatiei.
Aceasta, coroborat cu faptul ca multe dintre companiile straine care opereaza in China sunt supuse unei atente observatii cu privire la respectarea drepturilor consumatorilor, desi analistii considera ca desele acuze la adresa acestor companii se datoreaza faptului ca sunt observate mai atent decat companiile locale. Se acuza, implicit, o tendinta protectionista din partea autoritatilor chineze.
McDonalds si Carrefour si-au cerut scuze consumatorilor chinezi dupa ce o televiziune de stat chineza a afirmat ca lantul de fast-food vinde produse expirate, Carrefour fiind acuzat de falsificarea unor etichete.
Raportul televiziunii chineze nu aducea nicio dovada a acestor acuzat