AVAS si Ford au anuntat, vineri, semnarea unui act aditional la contractul de privatizare prin intermediul caruia americanii primesc inca un ragaz, pana la 31 decembrie 2012, pentru a-si indeplini obligatiile asumate acum 4 ani.
PRECIZARE - 17:42
Reprezentantii Ford au declarat ca producatorul auto isi va asuma achitarea penalitatilor prevazute in contract, fara a preciza valoarea acestora. De altfel, DailyBusiness.ro a scris in materialul de mai jos, citand comunicatul AVAS-Ford, ca intelegerea vizeaza achitarea unor "compensatii".
Acordul prevede, in esenta, prelungirea pana la 31.12.2012 a termenelor de realizarea a obligatiilor post-privatizare asumate de cumparator si simplificarea procedurii de eliberare a garantiilor pentru executarea investitiilor; acomodarea ajutoarelor de stat autorizate cu noile conditii din planul de afaceri si din contractul de vanzare cumparare de actiuni; achitarea penalitatilor prevazute in contract, drept compensatie pentru nerealizarea numarului de autovehicule asumat prin contract.
In traducere libera, dupa ce a lansat, in sfarsit, modelul B-max, statul roman a mai inchis inca odata ochii la incalcarea conditiilor contractuale initiale.
Ce au promis si ce au realizat americanii la Craiova?
In 2008, Ford promitea investitii totale de peste 675 milioane euro pana in 2012 si cheltuieli totale de peste 1 miliard euro, lansarea noului model in vara lui 2010 si o productie de 50-60.000 de automobile in 2010, 250.000 in 2011 si 300.000 in 2012.
De atunci, Ford a demarat asamblarea Transit Connect, in septembrie 2009, a deschis o sectie de vopsitorie si a preluat distributia Ford in Romania prin deschiderea Companiei Nationale de Vanzari. Investitiile au ajuns la 350 milioane de euro.
Abia luna aceasta, pe 6 martie, au lansat noul model B-Max. Jan G