Cota de piață a General Motors Co. și PSA Peugeot Citroen, cele două companii constructoare de automobile care s-au aliat luna trecută, a scăzut puternic în februarie pe măsură ce contracția pieței auto europene s-a intensificat. Condițiile economice adverse de pe piața europeană cresc presiunea pe constructorii de automobile de a găsi noi modalități de a-și readuce operațiunile pe profit.
Numărul de noi înregistrări de mașini pe piața europeană s-a prăbușit cu 9,2% față de perioada similară a anului trecut, cererea scăzând pe toate piețele cu excepția Germaniei. Această contracție continuă tendința descendentă începută cu o scădere de 6,6% pe luna ianuarie, anunță Asociația constructorilor europeni de automobile (ACEA) într-un comunicat citat de publicația financiară „Wall Street Journal”.
Află de ce, în ciuda pieței înghețate, Volkswagen își menține ținta de profit
Citește mai multe despre problemele care afectează piața auto europeană
GM și Peugeot
„Datele economice pe luna februarie vin în sprijinul opiniei noastre că 2012 va fi un an dificil pentru Europa”, a declarat Sigrid de Vries, purtătorul de cuvânt al ACEA.
Numărul de înregistrări ale brandului GM Opel/Vauxhall a scăzut cu 19% în februarie, contrabalansând creșterea cu 16% a înregistrărilor de automobile Chevrolet, fapt care a redus cota de piață a GM în Europa de la 8,5% la 8,1% în februarie.
Înregistrările de automobile Peugeot au scăzut cu 17%, fapt care a redus cota de piață a constructorului francez la 13%, cu 1,1% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut.
GM și Peugeot speră ca alianța lor să ajute la economisirea de 2 miliarde de dolari pe an prin partajarea costurilor, în special în ceea ce privește achizițiile publice.
Însă cele două companii nu sunt singurele care au suferit pierderi. Înregistrările Fi