Problemele de infrastructura, numarul mare de proprietari, dar si calitatea unor agenti imobiliari sunt printre problemele pe care kika le-a intampinat in achizitiile de terenuri de pe piata locala. Lars Jorgen Lund, country manager Romania al kika, a povestit „patimile” prin care trece cu terenurilor cumparate in Romania in cadrul unui eveniment organizat de Bliss Romania si The Advisers/Knight Frank.
Inainte de criza, problema era sa gasesti terenuri la preturi bune, in ultimii ani pretul a scazut, dar problemele achizitiilor de terenuri nu au disparut.
„In urma cu doi ani cand am hotarat sa vedem ce terenuri sunt pe piata. Au aparut si telefoanele de la agentii imobiliari. Primul telefon pe care l-am primit a fost de la o persoana care a venit sa ne spuna ca are un teren in centru si sa ne intalnim a doua zi ca sa ni-l arate. A venit intr-un Rolls Royce Phantom. Nu aveam de gand sa platim un pret atat de mare pentru teren. Ulterior, ne-am intalnit cu patru persoane care au venit sa ne spuna ca au un teren cu 6 proprietari diferiti, dar sa nu ne facem griji ca rezolva ei, mai mult daca mai avem astfel de probleme sa le spunem. Nu am indraznit sa intreb cum rezolvau problemele. Intre timp agentul imobiliar s-a mai profesionalizat”, povesteste Lund.
Totusi, chiar daca preturile sunt mult mai realiste, problemele nu au disparut in totalitate, infrastructura ramane o piedica in dezvoltarea proiectelor companiei.
Kika vrea sa inceapa in termen scurt constructia a doua noi magazine in Romania, in nordul Capitalei si in Constanta, ambele proiecte anuntate din 2011, dar care nu au inceput inca din cauza terenurilor. Compania de mobila are in prezent un singur magazin in Romania, in cartierul bucurestean Militari, deschis dupa o investitie de 31 mil. euro in 2008. Pentru celelalte doua magazine investitiile sunt estimate la 25-30 milioane euro.