Pe circuitul de la Melbourne va debuta mâine, la 8.00 (în direct la Digi Sport 1), ediţia 2012 a Campionatului Mondial de Formula 1. Şi în acest an regulamentul adoptat de Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) vizează creşterea securităţii piloţilor.
Federaţia internaţională de automobilism (FIA) a validat, la începutul acestei luni, la Milano, câteva mici modificări ale regulamentelor sportive pentru sezonul 2012. Potrivit Agerpres, principalele schimbări fiind precizate de Charlie Whiting, director de cursă în Formula 1, la Melbourne, cu prilejul debutului noii ediţii.
Comportament pe pistă
Orice concurent care se află în situaţia iminentă de a fi depăşit de un altul nu poate schimba direcţia decât o singură dată, în cadrul manevrelor sale de apărare, iar când revine pe traiectorie trebuie să lase spaţiul corespunzător de lăţimea unei maşini între el şi marginea pistei.
În acelaşi sens, o altă precizare utilă: piloţii nu pot ieşi temporar de pe pistă (prin trecerea cu toate cele 4 roţi de cealaltă parte a liniei albe) fără "motiv valabil", în niciun caz pentru a obţine cel mai mic avantaj (prin tăierea unei şicane sau a unui viraj, de exemplu).
Maşina de securitate
La fiecare ieşire a maşinii de securitate, concurenţii plasaţi în faţa liderilor, pentru că au aproape un tur întârziere, şi care se află pe punctul de a fi (re) depăşiţi de lideri, trebuie să se replaseze în coada plutonului în timpul perioadei de neutralizare, iar aceasta chiar dacă astfel li se permite să recupereze turul de întârziere, pentru a nu jena liderii când va reporni cursa. Această măsură va fi aplicată la dispoziţia directorului cursei, în funcţie de condiţiile de vizibilitate. Maşina de securitate a intervenit de 12 ori în 2012, în timpul a 7 curse, în loc de 21 de ori în 12 curse în sezonul 2010.
Durata cursei