De vină ar fi noul director executiv, Larry Page, care doreşte "să ia faţa" celor de la Facebook în ceea ce priveşte publicitatea. Pentru asta, e nevoie să ştie tot ce se poate şti despre utilizatori. Uniunea Europeană şi Statele Unite au lansat deja o anchetă la adresa Google, care e suspectată că a încălcat dreptul utilizatorilor săi de a-şi menţine anumite informaţii personale departe de ochii companiei.
Un fost director cu atribuţii executive de la Google a formulat acuzaţii dure la adresa fostului său angajator. James Whittaker, actual manager la Microsoft, spune că motorul de căutare s-a transformat într-o "companie de anunţuri publicitare", al cărei interes e doar să scotocească în informaţiile private ale oamenilor.
"Poate că Google are dreptate. Poate că viitorul înseamnă să ştii cât mai multe informaţii posibil despre vieţile personale ale oamenilor", scrie Whittaker pe blogul său Microsoft. "Însă Google-ul de care am fost eu îndrăgostit era o companie de tehnologie. Google-ul pe care l-am părăsit era deja o companie de anunţuri publicitare". Whittaker susţine că politica firmei s-a schimbat în rău o dată cu reîntoarcerea directorului executiv (şi unul dintre fondatori) Larry Page.
Acuzaţiile au fost făcute publice chiar după ce Google a anunţat că îşi schimbă politica privind securitatea informaţiilor personale. Nu în sensul că ar respecta mai mult intimitatea utilizatorilor săi, acuză criticii. Practic, compania reuneşte serviciile sale separate - inclusiv Gmail, Google Search şi serviciile pentru telefoanele cu Android - pentru a avea o "privire" mai bună asupra fiecărui utilizator şi a crea oferte de publicitate personalizate.
Compania a ignorant criticile internaţionale formulate deja faţă de această nouă politică, scrie presa britanică. Politica ar putea încălca legile din Uniunea Europeană, Japonia, Coreea de Sud etc. Oficialii