A doua generație a compactului Kia cee’d - modelul care a schimbat imaginea mărcii sud-coreene în ochii clienților europeni - este una dintre vedetele Salonului auto de la Geneva. Versiunea break își face o apariție surprinzătoare alături de ”vedeta” hatchback.
1 /.
Cee'd, modelul care a marcat, prin apariția sa din decembrie 2006, începutul sfârșitului pentru modelele Kia care aveau un singur atu – prețul accesibil – a ajuns la a doua generație.
Așa cum era de așteptat, compactul sud-coreean și-a însușit limbajul modern de design adus la Kia de germanul Peter Schreyer, nimeni altul decât creatorul celebrului Audi TT.
Hatchback-ului care era așteptat la Geneva i s-a alăturat, într-un demers-surpriză, și versiunea break (înrudită cu Hyundai i30 CrossWagon – posesorul celui mai încăpător portbagaj din clasa compactă).
Ulterior lansării comerciale, gama va fi completată cu un coupe interesant – urmașul pro_cee'd-ului, care va putea fi echipat inclusiv cu un motor de 200 de cai-putere, suficient pentru a-l incomoda cumva pe renăscutul Volkswagen Scirocco.
Modelul cu cinci uși (4,31 metri lungime) este puțin mai mare decât cel pe care îl înlocuiește. Adevăratul motiv de mândrie al producătorului este însă creșterea calității generale, datorită utilizării unor materiale mai bune, optimizării comenzilor și adoptării unor tehnologii de ultimă oră, inclusiv un sistem de infotainment cu touchscreen.
Pe majoritatea piețelor europene, noul Kia cee’d va fi oferit cu o gamă de motorizări alcătuită din două unități alimentate cu benzină (1.4 - 90 CP, 1.6 - 130 CP) și tot atâtea turbodiesel-uri (1.4 - 90 CP, 1.6 - 128 CP).
Toate versiunile pot fi echpate cu o transmisie manuală sau cu una automată, fiecare cu 6+1 trepte.
Mașinile puse în mișcare de unitatea 1.6 GDI au și opțiunea unei