Bucureştiul se îmbogăţeşte cu un nou spaţiu dedicat artei contemporane. Galeria Zorzini deschide cu un proiect extrem de original, „DNA”, în care Nicolae Comănescu pictează cu praf, pulbere de cărămidă sau cenuşa...
Nicolae Comănescu, pe 15 martie inaugurezi galeria de artă Zorzini din Bucureşti: ce proiect vei prezenta în deschiderea acestui nou spaţiu dedicat artei contemporane?
Pentru deschiderea de la Zorzini gallery am pregătit un proiect care se cheamă „DNA: Dust Narrative Analysis”: o naraţiune despre locuri în care istoria şi distrugerea se odihnesc împreună, din Bucureşti şi din împrejurimile acestuia, sau despre alte locuri părăsite de prin ţară: Moara lui Assan, groapa de gunoi dintre Mangalia şi 2 Mai etc...
Lucrările sunt pictate cu praf din Bucureşti, pulbere de cărămidă din monumentele istorice lăsate să se dărâme, cenuşă şi scrum de ţigară de la Ota din bar şi de la grătarele din Berceni, pământ de pe faleza mâncată de valuri dintre Vama Veche şi 2 Mai, iar în final, culori acrilice pe care încep să le folosesc din nou...
În toamna anului trecut ai avut o expoziţie personală la Muzeul Naţional de Artă din Bucureşti: poţi să explici în câteva cuvinte despre ce a fost vorba acolo?
Da, expoziţia avut loc între lunile mai şi octombrie 2011 şi s-a numit simplu şi concis, „Berceni”, iar curator a fost Ruxandra Balaci, directoarea artistică de la MNAC, care a decis să prezinte lucrări din toate perioadele mele de până acum, de la Rostopasca până la picturile cu praf şi pulberi; tot ea a fost cea care a venit cu ideea extraordinară de a picta zidurile sălilor de muzeu în culori tari, iar atmosfera a fost senzaţională, pentru că fundalul punea foarte bine în valoare lucrările...
Pregătirea expoziţiei a durat aproximativ o săptămână, nişte zile extrem de plăcute, în care toţi prietenii au venit să mă ajute la pictura pe