BBC scrie un reportaj despre un magazin de suvenire din fructe din Tokyo, unde se vând mere sculptate şi pepeni perfecţi, iar cutiile cu 12 căpşuni ajung la 83 de dolari.
Afacerea a început în secolul al XIX-lea, când un membru al familiei Oshima a început să vândă fructe ieftine. Soţia fiului lui Oshima a realizat că se pot face bani frumoşi din această afacere, mai ales că japonezilor le place să îşi dăruiască şi să mănânce fructe, astfel că a crescut preţul suvenirelor.
Acum, magazinul Senbikiya este condus de Ushio Oshima, stră-stră-strănepotul fondatorului. Potrivit BBC, în magazinul de suvenire se aude muzică clasică în surdină, angajaţii sunt îmbrăcaţi în uniforme elegante şi ascultă atent comenzile clienţilor. Tavanul este înalt, lumina este discretă şi pare mai degrabă un magazin de bijuterii decât unul de fructe, comentează jurnaliştii britanici.
Pepenii galbeni costă 140 de dolari, merele roşii uriaşe se vând cu 25 de dolari, iar cutiile de căpşuni ajung la 83 de dolari. Cu toate acestea, chiar şi în zilele proaste se vând minimum 50 de cutii. „Suntem specializaţi în cadouri, oferim fructe drept cadouri. Din acest motiv, aspectul este foarte important pentru noi. Iar servirea este inclusă în preţ”, a explicat Ushio Oshima.
BBC scrie că magazinul Senbikiya şi-a creat o nişă pe care o exploatează la maximum, fiind un fel de Rolls Royce în industria fructelor. „În Japonia, fructele sunt un lux, nu sunt ca legumele. Legumele îţi trebuie ca să supravieţuieşti, dar fructele sunt un lux. Aşa că trebuie să arate perfect, să nu fie deformate, să nu aibă niciun defect”, explică Hirosho Ishikawa, care conduce o afacere de distribuţie a fructelor.
BBC scrie un reportaj despre un magazin de suvenire din fructe din Tokyo, unde se vând mere sculptate şi pepeni perfecţi, iar cutiile cu 12 căpşuni ajung la 83 de d