În acest an, 83 de cadre didactice au intrat în restrângere de activitate. În urma şedinţei publice din data de 15 martie, din totalul cadrelor didactice aflate în această situaţie, un număr de 57 de persoane au ocupat posturi cu consimţământul unităţilor. Am rugat-o pe Adriana Blaga, inspector şcolar pentru managementul resurselor umane, să ne ofere concluziile în urma acestei şedinţe.
Reporter: Ce s-a stabilit în carul şedinţei de săptămâna trecută?
Adriana Blaga: Şedinţa publică din data de 15 martie a avut ca scop ocuparea posturilor pentru restrângere de activitate, prin cele 3 modalităţi existente, respectiv, în baza consimţământului unităţilor de învăţământ, în cadrul aceleiaşi unităţi de învăţământ, şi în ordinea descrescătoare a punctajului afişat pentru restul cadrelor didactice. Din toţi cei 83 de participanţi, unul a lipsit în şedinţa publică. Acestuia îi vom repartiza un post din oficiu, aşa cum prevede metodologia. Şedinţa s-a desfăşurat pe durata a două zile, 15-16 martie. În data de 15, ne-am ocupat de cei prezenţi, iar în 16, de cei care nu au fost prezenti la sedinţa publică.
Rep.: Cum a decurs totul?
A.B.: Un număr de 57 de persoane au ocupat posturi cu consimţământul unităţilor şi totul a decurs foarte repede. La nivelul aceleiaşi unităţi de învăţământ au mai fost 10 cadre didactice, care au trecut de la nivel preşcolar la nivel primar. Totul s-a desfăşurat normal, fără probleme. În acest an a fost puţin mai uşor pentru că, având acordul unei unităţi, cadrele didactice au putut alege şcoala la care vor să profeseze, nemaiţinându-se cont de punctaj.
Rep.: De ce s-a luat această măsură de restrângere a activităţii?
A.B.: S-a recurs la această soluţie pentru că cei aflaţi în această situaţie nu mai aveau în încadrare jumătate de normă. De exemplu, prin trecerea preşcolarilor de grupă pregătitoare pe clasa pregăti