Mediul economic din ultimii ani a impulsionat lupta pentru supravietuire in mediul de business, oferind companiilor ocazia de a ataca noi piete aflate in curs de dezvoltare. In acest context al globalizarii afacerilor, lumina reflectoarelor cade deseori asupra expatilor. Cum sunt ei alesi de catre compania mama si ce riscuri isi asuma ambele parti, cititi mai jos intr-un material DailyBusiness.ro.
Politica interna a unei organizatii trebuie sa fie clara, astfel incat in relatia dintre compania mama si expat sa nu apara erori de comunicare. Altfel spus, atunci cand organizatia decide ca vrea sa isi relocheze un angajat aceasta trebuie sa ii comunice viitorului expat care sunt beneficiile profesionale ale mutarii si impactul asupra carierei.
Ajungem astfel la motivatori, elemente pe care un angajator trebuie sa le identifice intr-un astfel de context -vorbim de cariera, castig material si familie.
Mihaela Damian, country manager al firmei de executive search SpenglerFox, considera ca un motivator esential pentru un expat este dorinta foarte mare de a construi un business si de a-si lasa o amprenta in acest mediu.
"Se cauta oameni care au dezvoltate abilitatile antreprenoriale, pentru ca misiunea unui expat presupune un anumit grad de asumare a riscului si o deschidere mare fata de alte culturi", a spus Mihaela Damian.
Potrivit specialistilor, expatul trebuie sa indeplineasca doua conditii primare: sa fie riguros in ceea ce priveste regulile corporatiei si sa aiba capacitatea de a actiona pe un teren nou.
Exista insa si cazuri in care organizatiile mama trimit in alte tari executivi care urmeaza un anumit plan de cariera. "Se grabeste cumva procesul de dezvoltare profesionala a acestora", a spus Mihaela Damian.
Desemnarea unui expat este totodata o decizie ce trebuie insotita de o atenta