ZenithOptimedia a modificat în scădere previziunea, pentru acest an, privind investiţiile în publicitate şi în Europa de Vest, şi în Europa Centrală şi de Est
În schimb, la nivel global, estimările au fost modificate în creştere, cu 4,8% la un total de 489 miliarde dolari
Investiţiile în publicitate la nivel global vor avea un trend crescător, în acest an, în contextul în care companiile din domeniu susţin că temerile privind unui colaps al zonei euro sunt mai mici, potrivit unui analize a ZenithOptimedia, citată de Adage.
Agenţia estimează că în 2012 cheltuielile din publicitate vor creşte cu 4,8%, ajungând la un total de 489 miliarde dolari, la finele acestui an. Previziunile ZenithOptimedia din luna decembrie a anului trecut arătau un avans de 4,7%. Atunci, agenţia îşi reviziuse în scădere prognoza dată anterior, privind piaţa globală de publicitate.
De asemenea, ZenithOptimedia a modificat previziunile pe termen lung, estimând că în 2013 piaţa de publicitate va creşte cu 5,3% (estimarea anterioară fiind de 5,2%), iar în 2014, avansul va fi de 6,1%, comparativ cu estimarea de 5,8% făcută în decembrie 2011.
În timp ce riscul ca Europa să intre în colaps "a dispărut", iar companiile de publicitate şi consumatorii sunt mai încrezători pe termen lung, "există totuşi un motiv de îngrijorare", spune Jonathan Barnard, şeful deviziei de prognoză al ZenithOptimedia.
"Guvernele cheltuie mai puţin pentru a putea să menţină un control al datoriilor şi, prin urmare, există mai puţini bani în piaţă. Acest lucru are un efect asupra publicităţii", a continuat el.
Jocurile Olimpice vor susţine piaţa de publicitate
Jonathan Barnard s-a referit la prognozele mai mici în ceea ce priveşte Europa de Vest, estimări care au fost în scădere de la un avans de 2%, preconizat în decembrie 2011, la o creştere de doar 1,5 proc