Anul 2012 va fi caracterizat de o crestere spectaculoasa a vanzarilor de dispozitive mobile precum laptop, smartphone sau tableta, dispozitive cu grad de penetrare redus si pret accesibil. Vezi cum estimeaza retailerii contactati de DailyBusiness.ro ca va evolua piata IT&C in 2012.
Evolutia vanzarilor de notebook-uri, tablete si smartphone-uri este accelerata de nivelul sporit de accesibilitatea pretului noii tehnologii, dar si de gradul de penetrare inca redus al acestor dispozitive in Romania, spun reprezentantii lantului de retail electro-IT Flanco.
In 2011, in magazinele Flanco, notebook-urile au avut o pondere in vanzari de circa 17%, iar pentru 2012, retailerul estimeaza o crestere cu 20% a vanzarilor pentru aceasta categorie de produse.
Reprezentantii Altex, un alt jucator important pe piata de retail electro-it, estimeaza pentru segmentul notebook o crestere a pietei cu aproximativ 10-15% in comparatie cu anul 2011.
In prezent, rata de penetrare in Romania a notebook-urilor este de 20%, in conditiile in care in ultimul timp se adreseaza toti membrii unei familii cu aceste produse (nu se mai vinde doar o unitate de PC sau notebook per familie), iar durata de viata pentru un echipament IT este de aproximativ 3 ani, spun oficialii Flanco.
Anul trecut, in vanzarile Flanco, tabletele au avut o pondere de circa 1% in vanzarile totale, respectiv 5% in vanzarile din categoria PC. Pentru 2012, reprezentantii Altex si Flanco estimeaza o triplare a vanzarilor de tablete, in conditiile in care piata de tablete este inca la inceput in Romania. Flanco isi propune sa ajunga, in anul 2012, la o cota de 18% pe piata tabletelor.
In ceea ce priveste smartphone-urile, Flanco estimeaza ca vanzarile acestora vor creste de 10 ori in acest an.
Totodata, Altex vede o dublare a pietei de smartphone