Premierul David Cameron vrea să privatizeze autostrăzile şi şoselele din Regatul Unit şi să construiască alte autostrăzi. El a mai anunţat şi lansarea altor proiecte-mamut care să repună pe picioare economia Marii Britanii.
Prim-ministrul Cameron a avertizat că infrastructura rutieră din Regatul Unit a rămas în urma celor din alte state şi sugerează ca gestiunea lor să fie preluată de companii private, scrie "The Telegraph".
Potrivit acestui proiect, companiile vor primi o parte din taxa auto anuală pentru a menţine şi îmbunătăţi reţeaua de drumuri. Companiile vor fi încurajate şi să construiască alte autostrăzi şi drumuri naţionale, cu bani proveniţi din aceleaşi taxe.
Primul pas va fi întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru a găsi cele mai bune modalităţi de a atrage investiţii private pentru instrastructura rutieră a Marii Britanii. Experţi independenţi calculează că acestea ar putea fi de 100 de miliarde de lire sterline.
Marea Britanie trebuie, pentru aceasta, să-şi simplifice legile în domeniu. Va fi cea mai mare simplificare din ultimii 60 de ani a legilor, dar este criticată pentru că ar distruge "centura verde" a oraşelor. Proiectul ar putea întâmpina rezistenţă chiar din partea aripii tradiţionaliste a Partidului Conservator al lui David Cameron, dar şi din partea partenerilor de guvernare liberal-democraţi.
"Avem nevoie urgent să reparăm ceea ce s-a degradat în ultimii zeci de ani şi să construim pentru viitor", a insistat Cameron.
"Plan cincinal": aeroporturi, internet de mare viteză, centrale nucleare
Premierul a anunţat şi că va lansa o consultare pe tema construirii unui nou aeroport în estuarul Tamisei. Scopul ar fi ca sud-estul Angliei să-şi menţină statutul de "nod pentru transportul aerian global". Înainte de alegeri, liberal-democraţii anunţaseră că se vor opune unei asemenea iniţiative, relatează "T