Care este cea mai mare provocare a directorului de resurse umane al anului 2012? De ce pierd angajatorii procesele cu angajaţii şi cum trebuie să se comporte în cazul în care sunt nevoiţi să facă restructurări? Cum îţi dai seama încă de la recrutare că managerul pe care îl aduci în companie va lua decizii corecte şi din punct de vedere moral pentru a genera profit? Cât de mult contează pentru un angajat să fie promovat sau să fie lăsat să plece la ora 17 acasă şi ce impact au aceste abordări în business?
Acestea sunt doar o parte din întrebările la care vor răspunde speakerii invitaţi de Ziarul Financiar la cea de-a şaptea ediţie a HR Conference, un eveniment care va reuni 200 de oameni din sectorul resurselor umane, organizat pe 28 martie în Bucureşti.
"Provocarea fundamentală a HR-ului de astăzi este managementul schimbării. Realizarea acestui obiectiv necesită cunoaşterea businessului printr-o comunicare efectivă în ambele sensuri. Important este să fii clar şi aliniat la business în politicile de HR şi în acelaşi timp să le poţi implementa cu o valoare adăugată pentru angajaţi", spune Ioana Marcu, directorul de resurse umane al Orange România, operatorul numărul unu de pe piaţa telecom, care are peste 2.700 de angajaţi.
Anii de criză au determinat multe companii să opereze restructurări, însă procesele de concediere nu au rămas fără repercusiuni asupra angajatorilor. Un procent de 79% din angajatori pierd procesele intentate de salariaţi, ca urmare a nerespectării de către angajator a formei deciziilor de sancţionare, iar acest lucru îi costă timp şi bani pe directorii de HR. Cum se pot remedia aceste situaţii?
"În cadrul conferinţei voi prezenta o «concediere ca la carte» nu numai din perspectiva redactării corecte a deciziilor de sancţionare, ci a întregului ansamblu de operaţiuni şi relaţionări. Voi aborda problema atitu