Bibiana Stanciulov, care a lansat „Magiunul de prune Topoloveni“, pentru care deţine licenţa, amenință că va acţiona în instanţă retailerul german Lidl ldin cauza comercializării unui sortiment de magiun de prune fără drept de marcă.
Micii producători şi marile lanţuri de hypermarketuri sunt, peste tot în lume, într-o stare conflictuală. Acest „război“ se pare că s-a mutat acum pe frontul românesc.
”Hipermarketurile sunt infernul pe pământ. După crearea Raiului şi Iadului, au mai fost create hypermaketurile“, a declarat Stanciulov, în cadrul Forumului IMM de la Romexpo, potrivit capital.ro.
”Am fost ameninţată, în urmă cu un an, de ultimul lanţ de magazine intrat pe piaţa din România pentru că nu am acceptat să produc sub brandul lor. Din decembrie 2011, retailerul respectiv a apărut pe piaţă cu gemul de prune botezat Sympathica. Pentru că am protecţie de marcă, voi acţiona pe toate căile împotriva acestui retailer”, amenință Bibiana Stanciulov.
„Magiunul de prune Topoloveni“ deține certificarea europeană denumită „Indicație Geografică Protejată“, ceea ce reprezintă un drept de autor. Astfel, nimeni nu va mai putea face acest magiun în afară de producătorul atestat, iar orice tentativa de a copia originalul va fi judecată ca fiind plagiat.
Reţeaua Lidl are 136 de magazine în România. Magazinele lanţului german de tip discount au în rafturi circa 1.200 de produse, 80% dintre acestea fiind mărci proprii. Printre cei care fabrică produse care sunt comercializate sub mărcile Lidl se numără Albalact, Vel Pitar şi Cris Tim.