Google a anuntat ca va schimba algoritmul celui mai popular motor de cautare din lume, pentru a furniza raspunsuri directe la cautari, in locul obisnuitelor linkuri. Vezi cum afecteaza aceasta schimbare internetul si mediul de afaceri.
Functia de cautare semantica, implementata de Google in lunile ce urmeaza, implica o intelegere din partea motorului de cautare a sensului cuvintelor pentru a oferi, alaturi de obisnuitele linkuri catre pagini web relevante, raspunsuri directe la cautari si date concrete.
In urma acestei modificari, Google Search s-ar putea apropia in functionalitate de Wolfram Alfa (foto), motorul ce acum 3 ani era vazut ca viitorul cel mai popular motor de cautare din lume.
Aceasta implementare reprezinta una din cele mai importante schimbari din istoria motorului de cautare si va afecta milioane de site-uri ce se bazeaza pe algoritmul de cautare al Google. Noile modificari pot lasa loc si pentru mai multe functii de publicitate.
Amit Singhal, director in cadrul Google Search, a declarat ca motorul de cautare va potrivi cuvintele cautate cu o baza de date cu miliarde de intrari despre persoane, locatii si obiecte, asociind diferite cuvinte intre ele.
De exemplu, potrivit lui Singhal, utilizatorii care vor cauta un anumit lac vor primi direct informatii despre locatia, altitudinea, temperatura si continutul de sare al lacului.
In contrast, la ora actuala, rezultatele acestei cautari ar fi link-uri catre pagina de wikipedia a lacului, o harta a acestuia si site-ul turistic al lacului. Pentru intrebari mai complexe, precum “Care sunt cele mai mari 10 lacuri din California?”, Google ar putea oferi direct raspunsul, in loc de legaturi catre alte site-uri, potrivit Wall Street Journal.
Implicatii
Cautarea intuitiva, semantica, schimba puternic felul in care div