Cei doi pretendenţi la funcţia de preşedinte al Franţei se întrec în a propune electoratului majorări de taxe pentru companii şi pentru cei cu venituri mari. Astfel că, indiferent care va fi câştigătorul competiţiei, producătorii de bunuri de lux din Franța vor avea doar de pierdut.
Majorarea taxelor, susţinută în diferite modele şi ponderi de ambii candidaţi, va reduce sentimentul pozitiv al consumatorilor, sentiment care stă la baza consumului de bunuri de lux, la fel cum s-a întâmplat și în restul Europei, susţine Thomas Mesmin, analist la CA Cheuvreux, firma de brokeraj a băncii franceze Credit Agricole, anunță Bloomberg. Rezultatul? „Franța ar putea deveni următoarea Italie”, a declarat analistul francez pentru respectiva agenţie de ştiri.
Află aici mai multe despre candidații la președenția Franței care se vor înfrunta în cadrul scrutinului din aprilie
Vezi de ce șomajul este considerat drept „o meserie în sine” pentru mulți dintre francezi
Cheltuielile pentru bunuri de lux în Italia se află sub presiune de la numirea lui Mario Monti în funcția de prim-ministru, în noiembrie. Creșterea taxelor și impunerea unei limite de 1.000 de euro asupra plăților în bani lichizi au redus cererea pe piața domestică pentru brandurile de lux italienești, precum Gucci, cauzând și o reducere a prețurilor medii de cumpărare.
Creșterea taxelor
Candidatul socialist Francois Hollande a propus creșterea taxei pe venit la 45% pentru cei care câștigă mai mult de 150.000 de euro pe an, și la 75% pentru cei care câștigă peste 1 milion de euro pe an. Manifestul electoral al favoritului pentru scrutinul prezidențial include și limitarea scutirilor de taxe și impozite la 10.000 de euro precum și corelarea câștigurilor de capital cu taxa pe venit.
Măsurile de austeritate vor avea un efect negativ pentru consumul de bunuri de lux în