Una dintre celebrele rute CFR din judeţul Călăraşi unde blatiştii fac legea va funcţiona de pe 22 martie cu trenuri private. CFR SA a atribuit unui operator particular, la sfârşitul anului trecut, în urma unei licitaţii publice derulate la Bursa Română de Mărfuri, tronsonul de cale ferată Bucureşti Sud Călători-Olteniţa. Astfel, de miercuri, 22 martie 2012, Transferoviar Grup din Cluj Napoca va prelua traficul de călători pe ruta Olteniţa – Budeşti – Titan Sud.
Potrivit unui comunicat al companiei, societatea „va demara activitatea cu 10 trenuri pe zi pentru a crea condiţiile necesare personalului de linii de a efectua lucrări asupra căii ferate”. Compania menţionează faptul că în prezent viteza de circulaţie este de 15 km/h pe distanţa Titan Sud – Bucureşti Sud şi de 30 km/h pe distanţa Bucureşti Sud – Olteniţa. După o perioadă de aproximativ o lună se vor crea condiţiile creşterii vitezei maxime de circulaţie la 30 km/h pe prima distanţă şi de 50 km/h pe cea de-a doua. „Cu aceasta ocazie vom putea introduce încă una-două perechi de trenuri”, a anunţat Transferoviar Grup. Oprire în toate haltele
Operarea va fi în regim de Regio, cu oprire în toate haltele şi punctele existente în prezent: : Olteniţa, Valea Roşie, Curcani, Luica, Negoieşti, Budeşti, Vasilaţi, Gălbinaşi, Cucuieţi – Sudiţi, Plătăreşti, Frunzăneşti, Tanganu, Cernica, Bucureşti Sud – Căţelu şi Titan Sud. Un bilet pe ruta Olteniţa-Bucureşti va costa 6.5 lei. Contract pe 4 ani
CFR SA a anunţat că a atribuit operatorului Transferoviar Grup din Cluj Napoca un contract de închieriere aferent sucursalei din Bucureşti pentru trei secţii de circulaţie. Astfel, Transferoviar Grup şi-a adjudecat secţiile Bucureşti Sud Călători -Titan Sud, Bucureşti Sud Călători - Olteniţa şi Căciulaţi - Snagov Plaje. Durata de valabilitate a contractului este de 4 ani, iar “operatorul feroviar este obligat sa p