Imaginea bancilor grecesti, prezente pe piata din Romania, a avut de suferit in ultima perioada din cauza problemelor economice cu care se confrunta Grecia. Dar cum isi pot ele schimba aceasta eticheta, pusa inclusiv de clienti?
De exemplu, Emporiki Bank Romania, cunoscuta ca o banca greceasca, desfasoara o campanie in care vrea sa devina cunoscuta ca o banca franceza. De ce aceasta schimbare?
"Incepand cu acest an vom avea o noua strategie de comunicare axata pe apartenenta noastra la grupul francez Credit Agricole", a precizat Pierre Martin, CEO Emporiki Bank Romania.
El a adaugat ca nu vrea sa schimbe numele bancii, aceasta operatiune fiind scumpa.
Emporiki Bank Romania este subsidiara grupului elen Emporiki Bank, membra a Grupului francez Credit Agricole Group.
Astfel, Credit Agricole detine din 2011 controlul total asupra grupului grec Emporiki Bank, care controleaza 92% din banca prezenta pe piata romaneasca.
Emporiki Bank Romania a avut anul trecut pierderi de 5,1 milioane de euro, cu 62% mai mici decat cele din 2010, cand a avut un rezultat negativ de 13,5 milioane de euro. Rezultatele negative din ultimii doi ani au fost determinate de nivelul ridicat al provizioanelor, de circa 22 milioane de euro, potrivit lui Pierre Martin, CEO-ul bancii.
Acesta estimeaza pentru acest an sa ajunga pe break-even (nivel la care cheltuielile sunt la acelasi nivel cu veniturile).
"Speram ca in 2012 sa ajungem la o balanta intre cheltuieli si venituri", a spus Martin.
"Din cauza caderii pietei imobiliare am facut provizioane importante. Dar dupa ce piata isi va reveni vom recupera aceste fonduri, ceea ce se va vedea in rezultatele viitoare", a mai spus acesta.
Banca detine o cota de piata de 0,3% si are active de 259 milioane de euro.
CEO-ul Emporiki a subl