Dacă Internetul ar fi o ţară, ar fi pe cale să devină a cincea putere economică din lume în 2016, după SUA, China, Japonia şi India, arată un studiu al biroului de strategie Boston Consulting Group.
În 2016, în lume vor fi 3 miliarde de internauţi, faţă de 1,9 miliarde în 2010, iar economia internet urmează să reprezinte 4.200 miliarde de dolari în ţările G20, faţă de 2.300 miliarde de dolari în 2010, arată BCG într-un raport publicat luni, informează Moldpres.
Această dezvoltare este pusă îndeosebi pe seama a două tendinţe. Este vorba despre accesul la internet pe telefoanele mobile şi de internetul “social”, în care navigarea se face în mare parte în funcţie de afinităţi.
Printre statele din G20, Marea Britanie se află în frunte în privinţa contribuţiei internetului la economia globală a ţării: în 2016 internetul urmează să reprezinte 12,4% din PIB, mai mult decît în Coreea de Sud, aflată pe poziţia a doua cu 8%, Europa celor 27 în general – 5,7%, SUA – 5,4%, Canada – 3,6% sau Franţa – 3,4%.
În China reţeaua de internet urmează să reprezinte 6,9% din PIB.
BCG arată că internetul este un atu pentru întreprinderi. “În multe ţări, printre care China, Germania, Turcia şi Franţa, întreprinderile mici şi mijlocii, care au conexiuni active cu consumatorii pe internet, şi-au mărit vânzările mai repede decât cele cu prezenţă scăzută sau nulă pe internet, diferenţa fiind de până 22%”, adaugă BCG.
Dacă Internetul ar fi o ţară, ar fi pe cale să devină a cincea putere economică din lume în 2016, după SUA, China, Japonia şi India, arată un studiu al biroului de strategie Boston Consulting Group.
În 2016, în lume vor fi 3 miliarde de internauţi, faţă de 1,9 miliarde în 2010, iar economia internet urmează să reprezinte 4.200 miliarde de dolari în ţările G20, faţă de 2.300 miliarde de dolari în 2010, arată BCG într-un raport publicat luni, in