Operatorul aerian Airberlin, competitorul direct al celor de la Lufthansa pe piata germana, a intrat in alianta Oneworld, in care mai sunt inscrise British Airways, American Airlines, Canadian Airlines, Cathay Pacific si Qantas.
Airberlin umple astfel golul lasat de compania ungara Malev, care dupa ce a intrat in faliment la inceputul anului a lasat alianta fara o veriga importanta in Europa Centrala si de Est. Astfel operatorul german va extinde reteaua de destinatii Oneworld in Germania, Austria si tarile central si est europene.
Din compania Airberlin face parte si low-costul FlyNiki, care va fi inclus si el in alianta.
Practic, Airberlin va tripla numarul de destinatii (25) pe care Oneworld le deservea in Germania, iar FlyNiki va dubla numarul destinatiilor din Austria.
Odata cu intrarea in Oneworld, Airberlin a lansat si noua baza de pe noul aeroport Brandenburg din Germania, ce urmeaza sa fie inaugurat oficial in iunie.
In 2011 Airberlin a transportat 35 milioane de pasageri.
De asemenea, la nivel mondial compania germana deserveste circa 162 de destinatii in 40 de tari. Aproape 70 din aceste destinatii sunt noi pentru alianta Oneworld, care va numara dupa includerea Airberlin un total de 800 de destinatii in 150 de tari.
Circa 200 de milioane de pasageri zboara anual din, spre si in interiorul Germaniei.
Principalii competitori ai Oneworld sunt aliantele Star Alliance (Lufthansa, LOT Polish Airlines, Aegean Airlines, etc) si SkyTeam (Tarom, Alitalia, AirFrance-KLM, etc). Operatorul aerian Airberlin, competitorul direct al celor de la Lufthansa pe piata germana, a intrat in alianta Oneworld, in care mai sunt inscrise British Airways, American Airlines, Canadian Airlines, Cathay Pacific si Qantas.
Airberlin umple astfel golul lasat de compania ungara Malev, care