Emporiki Bank, un jucator mic din sistemul bancar, asociat in Romania cu imaginea unei banci grecesti, a demarat marti o campanie prin care accentul este pus pe apartenenta la grupul francez Credit Agricole, de care apartine. Pentru a convinge, au "inventat" un personaj- Jean-Jaques- care va fi de acum inainte imaginea Emporiki. In Romania, banca detine o cota de piata de 0,3% si are active de 259 mil.euro.
Din cauza crizei din Grecia, imaginea bancilor cu capital elen a avut de suferit in randul clientilor, cu toate ca indicatorii bancari sunt superiori altor banci cu capital strain.
Emporiki si-a redus anul trecut pierderile la 5,1 milioane de euro, dupa ce in 2010 pierderile urcasera la 13,5 milioane de euro. Rezultatele negative din ultimii doi ani au fost generate de nivelul ridicat al provizioanelor, potrivit reprezentantilor bancii, de circa 22 milioane de euro. "Din cauza caderii pietei imobiliare am facut provizioane importante. Dar dupa ce piata isi va reveni vom recupera aceste fonduri", a declarat marti Pierre Martin, CEO Emporiki Bank Romania.
"In 2010 - 2011 am luat decizia sa adaptam strategia bancii la noile conditii generate de criza financiara. Tinta noastra nu a fost cresterea cotei de piata, ci sa finantam economia. Creditele pentru dezvoltarea productiei totalizeaza 140 milioane de euro", a explicat Pierre Martin, CEO Emporiki Bank Romania. Potrivit acestuia, 2011 a fost un an foarte dificil." A trebuit sa reinventam noua banca. Totul in viitor se va invarti in jurul costurilor, care vor trebui sa fie puternic reduse. Cred ca cuvantul cheie in sistemul bancar in acest moment este adaptabilitatea si consider ca trebuie creat un alt tip de relatie cu clientii, inclusiv prin retelele de socializare", a mai aratat Martin.
In Romania opereaza 6 banci cu capital elen, acestea detinand o cota de piata cumu