Comisia Europeană a aprobat finanţări de 771 de milioane de euro pentru reabilitarea tronsoanelor de cale ferată Frontieră-Curtici-Arad şi Simeria-Coşlariu, valoarea totală a celor două proiecte, cu o lungime de peste 115 kilometri, ridicându-se la circa 944 de milioane de euro.
Restul de 173 de milioane de euro, pe lângă cele 771 milioane de euro de la Bruxelles, sunt bani de la bugetul de stat. Alte 900 de milioane de euro ar urma să primească aprobare de finanţare din partea Comisiei Europene până la jumătatea acestui an
"Decizia Comisiei Europene de a aproba finanţarea pentru proiecte de modernizare a căii ferate de pe Coridorul 4 în valoare de 944 de milioane de euro va avea un impact major pentru relansarea economiei româneşti în general şi pentru revitalizarea sectorului feroviar în particular. E suficient să spunem că prin reabilitarea acestor tronsoane viteza de deplasare pe calea ferată se va dubla pentru a măsura impactul extraordinar al acestor investiţii", a declarat ministrul transporturilor Alexandru Nazare. El a mai spus că estimează că până la finalul primului semestru al acestui an, Bruxellesul va aproba alte fonduri de peste 900 de milioane de euro pentru tronsonul Coşlariu-Sighişoara astfel încât România să aibă în execuţie anul acesta proiecte de aproape 2 miliarde de euro din fonduri europene doar pe calea ferată.
Reabilitarea căii ferate Frontieră-Curtici-Arad, cu o lungime de 41,1 km, va fi realizată de Alstom Transport (Franţa), Swietelsky (Austria), Astaldi (Italia), Euro Construct Trading 98 (controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) şi Dafora (Gheorghe Călburean), valoarea contractului fiind de 248 mil. euro. Pe de altă parte, tronsonul Simeria-Coşlariu, cu o lungime de 74,4 kilometri, a fost împărţit în două loturi: Simeria-Vinţu de Jos şi Vinţu de Jos-Coşlariu. Până în prezent, CFR a contractat lucrări doar pentru l