Raportul "State of the News Media - 2012", realizat de Pew Research Center's Project for Excellence in Journalism, a confirmat încă o dată intrarea în moarte clinică a modului tradiţional de a face presă.
Revoluţia digitală a continuat şi în 2011 să schimbe modul în care circulă informaţiile. Industria telefoanelor mobile conectate la internet se dezvoltă puternic. Patru din zece americani adulţi deţin un smartphone. Unul din cinci şi-a luat tabletă. Modelele noi de maşini au dispozitive pentru conectarea la internet. Site-urile de socializare au încins şi mai puternic reţelele de comunicare. Într-adevăr, parcă lumea nu mai e de-ajuns.
Veşti proaste
Pentru mass-media, aceste evoluţii copleşitoare reprezintă atât binecuvântare, cât şi otravă. Raportul State of the News Media - 2012 arată că tot mai mulţi oameni îşi folosesc telefonul mobil pentru a primi ştiri, lăsând undeva în urmă suportul tradiţional, ziarul.
Iarăşi, statisticile se leagă miraculos, şi aici este secretul. Opt din zece persoane care primesc ştiri pe telefoanele mobile sau pe tablete urmăresc articole şi pe calculator. Cu alte cuvinte, consumatorii profită de modul facil în care ajung la informaţie: în telefonul din buzunar, pe PC sau ţinând o tabletă în poală.
Alţi furnizori de ştiri
Una dintre temerile anilor trecuţi s-a adeverit: tehnologia preia controlul ştirilor. Mass-media aşa cum o ştim şi domeniul IT&C se distanţează tot mai mult. Instituţiile de presă chiar nu sunt în stare să ţină pas cu smartphone-urile şi cu paginile de socializare.
S-a mai întâmplat ceva anul trecut: giganţi precum Google, Amazon, Facebook, Apple şi-au consolidat poziţia, încercând să ofere de toate pentru toţi. Produc hardware, sisteme de operare, browsere, servicii proprii de e-mail, reţele sociale şi câte şi mai câte, până la magazine online şi locuri de j