Germania pregateste un proiect de lege prin care sa ajute companiile mass-media sa obtina venituri din mediul online, prin taxarea motoarelor de cautare sau a altor companii de Internet care genereaza rezultate cu articolele lor. Despre ce ar insemna aplicarea unei astfel de masuri si in Romania, DailyBusiness.ro a stat stat de vorba cu mai multi actori implicati in piata.
Varujan Pambuccian, membru in Comisia pentru tehnologia informatiei din Parlament, sustine ca o astfel de legiferare ar fi o mare greseala.
In opinia acestuia, aplicarea masurii ar demonstra ca mass-media online nu si-a gasit un model de business corect, din care sa isi poate sustine activitatea.
Efectul? Tot ce inseamna mass-media online va devini necompetitiva, prin subventionare sau prin primirea unor sume de bani din partea acestor companii, potrivit lui Pambuccian, care a adaugat ca publisherii nu vor mai cauta alte surse de finantare.
Ringier: Un model nou, cu detalii neclare
Si Andrei Frunza, online business manager in cadrul Ringier Romania, a afirmat ca este vorba despre un nou model economic al industriei, dar ale carui detali sunt inca neclare.
Reprezentantul Ringier estimeaza ca motoarele de cautare reprezinta un element important pentru ecosistemul traficului oricarui site de continut, avand o pondere de minimum 25%.
In acest context, Varujan Pambuccian este de parere ca respectivele companii, detinatoare ale motoarelor de cautare, nu ar fi dispuse sa plateasca pentru preluarea continutului online.
Si asta pentru ca ele functioneaza deja ca niste companii care isi platesc taxele si impozitele datorate statului.
In acelasi timp, Andrei Frunza considera ca motoarele de cautare ar putea fi dispuse sa plateasca pentru indexarea continutului online, doar daca aceasta investitie are poten