Aeroportul Henri Coanda (fostul Otopeni) va prelua, din 25 martie, traficul de pe Aurel Vlaicu (fostul Baneasa), astfel ca numarul de pasageri va creste cu 45%, potrivit Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti. Cum va fi gestionat fluxul de calatori?
Henri Coanda este deservit in prezent doar de liniile RATB Express 780 si 783, dupa ce trenul care asigura legatura intre Otopeni si Gara de Nord a fost anulat din cauza conditiilor meteorologice.
Aeroportul Baneasa, fiind mai aproape de Bucuresti, era deservit de mai multe linii ale RATB. Aici pasagerii puteau evita calatoria cu taxiul spre oras apeland la mijloacele de transport in comun, numeroase datorita pozitiei aeroportului. Acestea asigurau legatura cu toate zonele Bucurestiului (de exemplu liniile 131, 335, 301, 205, etc) si functionau in regim normal (nu ca express).
"I-am rugat oficial pe cei de la RATB sa suplimenteze numarul de autobuze pana la aeroportul Otopeni, iar dansii mi-au spus ca vor aduce modificari daca vor observa o crestere a traficului", a spus Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.
Acelasi raspuns din partea RATB a primit si DailyBusiness.ro.
"RATB monitorizeaza circulatia pe liniile expres 780 si 783 si in situatia in care fluxul de calatori va creste, suntem pregatiti sa suplimentam numarul de autobuze de pe aceste linii", au declarat reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti.
Prin urmare, cel putin momentan, cei de la RATB nu vor suplimenta mijloacele de transport intre Bucuresti si Otopeni.
"Probabil ca dupa doua zile vor vedea si dansii si vor suplimenta numarul de autobuze", a spus Valentin Iordache.
Odata cu mutarea curselor low-cost pe aeroportul Otopeni, traficul de pasageri va creste cu 45%.
"Ne asteptam ca la sfarsitul anulu