Preşedintele consiliului de administratie al companiei braşovene Ropharma, dr. farm. Mihai Miron, ne-a declarat că firma îşi propune o creştere anuală de 12% a cifrei de afaceri în acest an. "Ne dorim să avem o creştere liniară. Anul aces-ta estimăm o creştere de 12% a afacerilor, în timp ce profitul va creşte, (probabil), cu 20%". De asemenea, extinderea lanţului de farmacii este una din priorităţile strategice ale companiei.. "Ne propunem ca anul acesta să dezvoltăm lanţul de farmacii cu minim şase unităţi. În funcţie de oportunităţi, am putea înfiinţa până la 20 de noi farmacii", a mai spus sursa citată. În prezent, compania are o reţea de 117 farmacii şi cinci depozite de medicamente - în Bucureşti, Iaşi, Bacău, Târgu Mureş si Cluj-Napoca.
* Un brand inventat în 1999 a ajuns pe BVB în 2010
După ce a vândut Europharm în 1998 către corporaţia multinaţională farmaceutică GlaxoSmithKline, lider mondial în domeniu la acea vreme, cu 45 de milioane de dolari, Mihai Miron a direcţionat investiţiile şi spre alte domenii: a cumpărat un fost IAS din judeţul Alba şi a început să investească în agricultură.
"Investiţiile au fost orientate către producţia vegetală şi lapte, iar în anul 1998 am inaugurat o fabrică de lapte praf pentru copii. Una dintre fermele de animale este specializată pe rase de carne (Aberdeen Angus şi Charolaise), iar în prezent suntem distribuitori de carne de vită pentru câteva restaurante din Sibiu, Cluj, Alba, Bucureşti şi două restaurante din Braşov", a spus omul de afaceri. Portofoliul de lapte praf a fost completat recent cu un produs nou care are la bază o combinaţie unică de lactoferină şi lapte colostru - Vitalact Immunity.
Brandul Ropharma s-a conturat în 1999, prin înscrierea acestuia la OSIM ca marcă înregistrată, însă abia în anul 2007 a început să fie activ pe piaţa din România, în urma preluării controlului asupra