Concertul festiv de la Ateneu, dedicat Zilei mondiale a rinichiului, totodată dar „de suflet“ pentru doamne în prag de 8 Martie, a fost susţinut de Orchestra Medicilor „Ermil Nichifor“. Impresii avizate de la acest eveniment publică, în cadrul rubricii Revelaţiile Euterpei, dna Anca Florea.
Coincidenţa a făcut ca, la 7 martie, Orchestra Medicilor „Ermil Nichifor“ să ofere, la Ateneu, un concert deosebit, care marca Ziua mondială a rinichiului, anticipând totodată Ziua femeii, aşa încât programul a alăturat partituri diverse şi atractive, decupate prioritar din opere celebre, spre încântarea celor aflaţi în sală. Ca de obicei cu Iosif Ion Prunner la pupitru, ansamblul a colaborat cu solişti tineri, în parte deja cunoscuţi publicului. Violoncelistul Andrei Ioniţă, remarcat încă de la primele sale apariţii scenice pentru tehnica sigură, sensibilitatea şi eleganţa deosebită a frazării, a fost invitat să abordeze Concertul în re major de Haydn, pentru ca apoi să evolueze soprana Ana Cebotari – mult promovată în ultima vreme – şi tenorul Alin Stoica, al cărui glas liric şi cald, cu un timbru calitativ, a avut de luptat cu serioase deficienţe tehnice. Acestea, cel puţin în aria din Tosca (actul III), i-au creat momente deloc plăcute, rezolvând însă cu mult curaj canzoneta O sole mio de Di Capua. Am ascultat-o pe Ana Cebotari în arii Publicitate din opera Rusalka de Dvor˘ák şi din opereta Giuditta de Lehar, susţinute cu aplomb, rochia verde punându-i în evidenţă silueta, care, firesc, a atras atenţia, cei doi solişti regăsindu-se pe podium în duetul final din Traviata şi, în ordine inversă a celor gândite de compozitor, în Brindisi, pagină ce trezeşte, în orice condiţii, entuziasmul publicului. Secvenţele vocale, acompaniate cu rigoare, au fost alăturate uverturii la opera Coţofana hoaţă de Rossini, întregul program fiind încadrat de o altă uvertură mult în