Piata de carti electronice si e-readere din Romania creste intr-un ritm continuu, dar scazut in comparatie cu pietele occidentale. Vezi ce spun principalii retaileri din piata, chestionati intr-o analiza DailyBusiness.
Piata de e-readere din Romania a inregistrat o crestere constanta, aflandu-se totusi la inceput din punct de vedere al dezvoltarii. Accesibilitatea cartilor in format electronic, alaturi de ergonomia si simplitatea acestei metode de a citi, sunt printre principalele argumente pentru a cumpara un e-reader.
Potrivit eMag.ro, unul dintre principalii retaileri electro-IT online din Romania, vanzarile de e-readere se ridica in 2011 la un volum total de 10.000 de unitati.
"Piata de e-readere asteapta o crestere de 50% în 2012, la 15.000 de unitati vandute", a spus Liviu Nistoran, antreprenor în domeniul IT-Telecom si fondator al firmei Televoice, cei care au lansat primul e-reader romanesc in 2010, sub brandul Evolio.
Grupului de retail online FIT Distribution, ce inglobeaza site-urile PC Garage, shopIT, Pcfun, 24pc si electrofun, asteapta o crestere de 30-40% a pietei de e-readere in acest an, potrivit directorului general Marius Ghenea.
Cu toate acestea, vanzarile din Romania nu se compara cu cele din Occident. In Germania, spre exemplu, erau 1,6 milioane de posesori de e-readere la inceputul lunii ianuarie a acestui an, o crestere dramatica fata de 380.000 de posesori cu un an in urma, potrivit unui studiu GfK.
Potrivit aceluiasi studiu, cartilor electronice au avut o pondere de doar 1% in vanzarile totale de carti din Germania in 2011, cu toate ca vanzarile de ebooks au inregistrat o crestere de 77% fata de anul 2010.
Astfel, cartile in format electronic raman o piata de nisa si in Germania, desi volumul vanzarilor este considerabil mai mare decat in Romania.
Cele