Scaderea semnificativa a tirajelor si a incasarilor din publicitate a facut ca membrii Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) sa respinga, in premiera, bugetul pentru Studiul National de Audienta (SNA).
Ce spun jucatorii din piata despre tarifele practicate de organizatie? "Nu e logic sa platim cu 750.000 de euro pe an un studiu care ne foloseste, in forma actuala, foarte putin", a declarat redactorul-sef al Gazetei Sporturilor, Catalin Tolontan, citat de Paginademedia.ro.
Si asta pentru ca studiul ar trebui adaptat pietei actuale, atat ca proceduri, cat si ca nivel al costului, potrivit jurnalistului.
Despre pozitia BRAT fata de cerintele de scadere a costurilor, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Arina Ureche (foto), directorul general al Biroului.
DailyBusiness.ro: Considerati ca in acest moment este posibila o scadere a costului Studiului National de Audienta (SNA)?
Arina Ureche: Scaderea costului studiului depinde de modul de realizare al acestuia, de parametrii sai, precum volumul esantionului, metoda de colectare date, numarul livrarilor, etc.
DB: Intentioneaza BRAT sa scada contributia platita de fiecare membru, ca urmare a respingerii bugetului SNA?
AU: In toata existenta sa, BRAT a cautat cele mai eficiente solutii de cercetare. Si in prezent BRAT cauza solutiile de realizare a studiilor la costuri cat mai mici, dar pastrand relevanta si reprezentativitatea rezultatelor furnizate.
DB: Este posibil sa asistam la iesirea unor membri din BRAT ca urmare a mentinerii actualelor contributii?
AU: Nu, rediscutarea bugetului SNA in vederea identificarii unor solutii de diminuare a costurilor pentru membri nu poate determina beneficiarii SATI sa paraseasca studiul. Cele doua studii nu sunt legate decat prin faptul ca au o parte comuna a beneficiarilor. Nu este prima data pentru