Pentru a face un film, trebuie ca acesta să aibă ritm. Mihăileanu a povestit că pentru filmul "Concertul" a ascultat Ceaikovski la nesfârşit, pentru "La source des femmes" a ascultat muzică de inspiraţie berberă, iar pentru un proiect pe care şi-ar dori să îl vadă devenit film, despre cultura masai, şi-a procurat CD-uri cu muzica inspirată din cultura acestora, de la melodii cu instrumente rustice până la rap şi hip-hop.
Cu actorii, Radu Mihăileanu face un adevărat cantonament. Pentru lungmetrajul "La source des femmes", Mihăileanu a petrecut trei luni în Maroc, împreună cu actorii săi, înainte de începutul filmărilor. În timpul acesta, cei din echipă ajung să fie o mică familie. Să se certe, să mănânce împreună, să îşi afle unii altora poveştilor. "E ca o relaţie umană normală", a spus Mihăileanu. Iar când casa de producţie nu vrea să finanţeze o şedere mai lungă înaintea filmărilor, răspunsul regizorului vine prompt: "Câştigaţi mai mult decât bugetul unei ţări africane, ce înseamnă pentru voi încă 30 de zile de hotel?".
Regizorul a mai povestit studenţilor prezenţi la masterclass că îşi doreşte să lucreze cu actori volubili, vii, dispuşi să fie îmbogăţiţi şi modelaţi. "Eu cred că sunt două tipuri de actori. Tehnicienii, care sunt foarte buni, dar câteodată mă întreb cum fac dragoste - «stai aşa, fă aşa». Şi apoi sunt actorii care au o tehnică foarte bună, dar pe care au uitat-o", spune regizorul. Acesta a spus că, atunci când o scenă nu iese bine după mai multe filmări, foloseşte anumite "butoane" cu actorii săi, pentru a activa o reacţie pe care caută să o surprindă pe peliculă.
Radu Mihăileanu, care este calificat în străinătate drept "român" şi în Franţa, "franco-român", aproape niciodată "francez", spune că presa din ţara în care locuieşte are păreri împărţite în privinţa lui. "Liberation, Telerama şi Cahiers du Cinema mi-au reproşat că sun