Introdusă pentru prima dată în rândul elevilor, evaluarea la finalul clasei a II-a reprezintă o noutate, atât pentru cei mici, cât şi pentru cadrele lor didactice. Reka Fejes, inspector pentru învăţământul primar, limba maghiară, oferă date suplimentare despre testarea pentru clasa a II-a, care a avut însă aplicabilitate la claselel a IV-a şi a VI-a în anii precedenţi.
Reporter: Ce detalii ne puteţi furniza despre evaluarea la care vor fi supuşi aceşti elevi?
Reka Fejes: Admnistrarea pilot în data de 22- 23 mai,. În judeţul Mureş, se cere evaluarea competenţelor fundamentale scris-citit şi matematică, se desfăşoară printr-o administrare pilot, Ministerul a ales eşantionul de test în fiecare judeţ. Din judeţul nostru, sunt selectate două unităţi de învăţământ, respectiv Gimnaziul “Radu Popa” din Sighişoara, pentru secţia română, şi Şcoala Generală din Veţca, secţia maghiară. Pentru asta, se va stabili o comisie de organizare. Subiectele vin de la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.
Rep.: Care este scopul acestei evaluări?
R.F.: Este finalul ciclului achiziţiilor fundamentale, la finalul clasei a II-a, scopul este tocmai acela de a evalua aceste competenţe de bază, pentru a se putea trece la următoarea etapă, ciclul de dezvoltare, clasele a III-a şi a IV-a. Acesta este primul an în care se face această testare pentru clasele a II-a.
Rep.: În ce mod sunt relevante rezultatele acestei evaluări?
R.F.: Este greu de spus, pentru că acest lucru depinde şi de unităţile de învăţământ care sunt selectate, şi de structura claselor. S-ar putea să existe o clasă de elevi mai buni, alta s-ar puteasă nu aibă aceleaşi rezultate. Totuşi, tind să cred că unităţile de învăţământ au fost bine alese, existânt atât şcoli din mediul urban, cât şi din mediul rural. Această alegere s-a făcut cu un anumit scop, iar atunci când se va face prelucrarea