Contul curent, produsul esenţial de la care porneşte relaţia dintre client şi bancă, este văzut ca o sursă sigură de venituri, astfel că multe bănci au majorat în criză comisioanele de administrare.
Băncile percep, în medie, 2 lei pe lună pentru administrarea conturilor curente ale persoanelor fizice, dar la unele bănci costurile ajung să fie duble sau chiar triple. Spre exemplu, UniCredit Ţiriac percepe un comision de 7,5 lei/lună pentru administrarea contului curent, în timp ce BCR şi BRD, cele mai mari bănci locale după active, au comisioane de 2,5 lei/lună, respectiv de 3 lei/lună.
UniCredit are însă în ofertă un pachet ce conţine cont curent şi card de debit, a cărui administrare costă 20 de lei/an (circa 1,7 lei/lună), reprezentanţii băncii afirmând că au pus un preţ mare la costul curent tocmai pentru a descuraja clienţii să aleagă un produs simplu în detrimentul unui pachet.
Comisioane de administrare a contului curent între 3 şi 3,5 lei/lună percep şi bănci ca Bancpost, Banca Românească sau Credit Europe. Şi BCR va majora de săptămâna viitoare comisionul de administrare până la 3,5 lei/lună, în timp ce austriecii de la Raiffeisen au aplicat recent o majorare a tarifului de la 1,5 lei la 2,5 lei/lună.
Din nevoia de a identifica alte surse de venituri pe fondul prăbuşirii vânzărilor de credite, bancherii au introdus comisioane noi în criză şi au schimbat mai des grila de tarife pentru servicii curente. Jucătorii mari, în special, încearcă să profite de baza largă de clienţi pentru a compensa veniturile mai mici din dobânzi. Băncile pun astfel costurile pe umerii clienţilor, în timp ce ezită să-şi reducă semnificativ costurile.
"Majorarea comisioanelor la conturile curente este o sursă facilă de a obţine venituri pentru bănci mai ales în condiţiile actuale în care au nevoie de mai mulţi bani. Sigur că este