Societatea de Transport Public (STP) Turda a decis suspendarea prestării serviciului de transport în municipiu, începând de joi, din cauza datoriilor neplătite de cǎtre Primǎria Municipiului Turda. În replică, primarul Tudor Ştefănie, a declarat că contractul dintre municipalitate şi STP nu permite luarea unor asemenea măsuri radicale.
„Motivul acestei decizii este neonorarea de cǎtre Primǎria Municipiului Turda a obligațiilor financiare fațǎ de societatea noastrǎ, totalul sumelor restante fiind de 2.776.295.5 lei, punându-ne astfel în imposibilitatea de a desfǎșura activitatea de transport. La sfârșitul anului 2010, Primǎria Turda datora societǎții noastre circa 1.500.000 lei, sumǎ care pe parcursul anului 2011 în loc sǎ se diminueze, a crescut pânǎ la valoarea menționatǎ anterior. Notificǎrile trimise Primǎriei Municipiului Turda nu au dus la rezolvarea situației, drept pentru care am decis suspendarea serviciului pânǎ la plata integralǎ a sumelor datorate. Reluarea serviciului se va face în termen de maxim 3 zile de la plata integralǎ a restanțelor. Pentru recuperarea datoriilor ne-am adresat în paralel instanțelor competente" a declarat Sorina Ghioltan secretar STP Turda.
Potrivit acesteia, posesorii de bilete și abonamente neutilizate vor fi informaţi despre modul în care vor fi despǎgubiți.
Primarul municipiului, Tudor Ştefănie, a declarat, la rândul său, că nu ia în considerare această decizie şi că a convocat o întâlnire cu conducerea Societăţii de Transport Public.
„Nu cred că sunt motive privind încălcarea prevederilor contractuale. În contract există nişte prevederi cum se rezolvă asemenea conflicte, suspendarea transportului nu este una din modalităţi. Conractul ne permite să luam decizii de convocare cu conducerea Societăşii de Transport să discutăm şi să ajungem la o concluzie. Populaţia nu trebuie să se agite şi ea nu trebu