Grupul german Metro, prezent pe piaţa locală cu reţeaua cash&carry Metro Cash & Carry şi cu hipermarketurile Real, avea la finalul anului trecut în România 12.037 de angajaţi, cu peste 1.100 mai puţini decât în urmă cu circa un an şi cu circa 2.500 mai puţini decât la finele lui 2009, potrivit datelor publicate de companie în raportul anual. Numărul de angajaţi a urmat un trend descendent deşi numărul total de magazine a crescut.
În perioada 2009-2011 Metro Cash & Carry a deschis opt magazine Metro Punct (mai mici decât cele clasice, cu o suprafaţă de 2.000-3.000 mp, de până la cinci ori mai mică decât a unui magazin clasic). Dintre acestea, două au fost deschise anul trecut. Cu toate acestea, la finele anului trecut numărul de angajaţi scăzuse cu circa 100, până la 5.615 comparativ cu 2009 şi 2010.
"Metro Cash & Carry România a avut şi are în derulare o serie de proiecte speciale care necesită anumite resurse implicate, punctual (chiar şi sezonier) şi determinat în timp, pentru desfăşurarea şi punerea în aplicare a acestor idei. În funcţie de specificitatea proiectelor din magazine, la nivel de resurse umane aceştia au fost angajaţi strict pentru derularea şi implementarea proiectelor amintite. Metro Cash & Carry România nu a recurs la disponibilizări de angajaţi", spune Adina Tâmplaru, deputy head of corporate communications în cadrul Metro Management.
Cea mai mare scădere a numărului de angajaţi se resimte în cazul lanţului de hipermarketuri Real, care în ultimii doi ani a renunţat la peste 2.300 de oameni. În aceeaşi perioadă, 2009-2011 Real a deschis un magazin, fără a închide însă unităţi. Germanii urmează însă a închide o unitate în Timişoara în această lună.
"Ca urmare a scăderii consumului, scădere resimţită în sectorul românesc de retail, ne-am organizat activitatea mai bine, pentru a răspunde eficient noilor realităţi ale pie