Finala Europa League din 9 mai reprezintă principalul eveniment sportiv al anului, găzduit de ţara noastră, dar reprezintă un reper şi pentru operatorii din turism. Încasările de la turiştii care vor veni în Bucureşti cu această ocazie sunt de ordinul zecilor de milioane de euro, dar succesul financiar depinde în bună măsură de cum se vor "aranja" chestiunile sportive. Încasările cresc sau scad în funcţie de numele echipelor care vor disputa finala, de ţările din care provin acestea şi de numărul suporterilor respectivelor formaţii şi de tradiţia acestora în ceea ce priveşte deplasările.
O primă lovitură pentru deplinul succes financiaro-turistic al evenimentului a fost primită săptămâna trecută, atunci când ambele echipe din Anglia au fost eliminate din competiţie. O finală Manchester United - Manchester City ar fi dublat numărul potenţialilor turişti, se putea ajunge la aproximativ 100.000, fiind cunoscută patima fanilor englezi pentru fotbal, care merg în deplasări chiar dacă sunt conştienţi că nu mai au cum să-şi procure tichetul de intrare, şi mai ales rivalitatea dintre cele două formaţii din Manchester. Chiar şi prezenţa unei singure echipe englezeşti ar fi îmbunătăţit reţeta, un studiu demonstrând că englezii sunt suporterii care "lasă" cei mai mulţi bani în deplasări, alături de iubitorii de fotbal din Spania şi Italia, la polul opus aflându-se olandezii, codaşi în materie de cheltuieli şi la ultima ediţie a Campionatului Mondial. Din nefericire, nici Italia nu mai are nicio echipă angrenată în competiţie, în schimb sunt şanse mari ca Spania, campioana mondială en titre, să prindă un loc în finala de la Bucureşti, trei formaţii din această ţară fiind calificate în sferturi (Atletico Madrid, Valencia, Athletic Bilbao).
Responsabilii cu organizarea Finalei UEFA Europa League estimea-ză că la eveniment vor participa aproximativ 40.000 de turişti st