Românii sunt în continuare mari consumatori de bere la PET, circa 51,3% din piaţă preferând acest timp de ambalaj în 2011, a declarat, miercuri, directorul general al Asociaţiei ‘Berarii României’, Constantin Bratu.
‘Preferinţele consumatorilor în ceea ce priveşte ambalajul de bere au avut doar mici fluctuaţii faţă de valorile din 2010, acestea înregistrând pentru PET 51,3%, în creştere cu 2% faţă de anul precedent. Pentru berea la sticlă s-a înregistrat anul trecut o scădere cu 1,5% a preferinţei consumatorilor, aceasta reprezentând 30,2%‘, a spus Bratu.
De asemenea, o uşoară scădere, de 1,2%, a fost înregistrată în 2011 pentru berea îmbuteliată la doză, aceasta însumând 14,8% şi o evoluţie pozitivă de aproape 1% a preferinţei pentru berea la draught, până la 3,7%. Directorul general al Asociaţiei ‘Berarii României’ a precizat că în general berea ambalată la PET este preferată în Europa de Est, Bulgaria fiind, alături de România, o mare consumatoare de bere în astfel de ambalaje. ’Există ţări precum Bulgaria, dar şi ţări conservatoare precum Cehia şi Germania care penetrează această piaţă a berii ambalate la PET. În general ţările din Europa de Est au adoptat acest tip de ambalaje. Odată cu dezvoltarea acestei pieţe, dacă ar fi să ne ghidăm ca în 1996 vindeam 8,3 milioane de hectolitri, iar acum vindem aproape dublu şi peste 51% este ambalată în PET, putem spune că piaţa berii s-a dezvoltat şi datorită acestui tip de ambalaj’, a subliniat directorul general al Asociaţiei ‘Berarii României’, Constantin Bratu.
Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în anul 2004, având misiunea de a promova şi dezvolta o industrie a berii responsabilă şi puternică în România. Membrii Asociaţiei ‘Berarii României’ asigură în România 90% din consumul total de bere de pe piaţa autohtonă. Membrii actuali ai asociaţiei sunt cinci dintre cei mai mari producători de