Viitorul cardurilor de debit il reprezinta segmentarea, intrucat, pe masura ce piata s-a maturizat, clientii si-au dorit facilitatile de pe cardurile de credit si pe instrumentele de debit, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Denisa Mateescu, General Manager Romania si regiunea Balcanilor al MasterCard Europe.
Mateescu spune ca ideea de segmentare a aparut odata cu cardurile de credit, deoarece acestea erau impartite, in functie de tipurile de clienti, in carduri Standard, Gold, Platinum si World Elite.
“Vad o evolutie spre segmentarea portofoliului de debit. La inceputul pietei cardurilor din Romania, existau doar carduri de debit, toate o apa si un pamant, doar ca erau colorate altfel. Pe masura ce piata s-a maturizat am observat ca exista clienti care isi doresc facilitatile de pe carduri de credit pe cele de debit, intrucat obiceiul lor de plata este cu cardul de debit”, a mentionat Denisa Mateescu.
De exemplu, la BRD, clientii care opteaza pentru pachetul clasic de cont curent cu card atasat beneficiaza de o asigurare de deces accidental si spitalizare in caz de accident, in parteneriat cu BRD Asigurari de Viata sau de 5% reducere pentru orice produs achizitionat cu cardul din magazinele Cellini. Costul acestui pachet este de 6,5 lei pe luna.
In schimb, pentru 35 de lei pe luna, clientii BRD pot beneficia de oferta premium, care cuprinde, printre altele, 3% reducere la achizitia de produse de la Domo, 15% discount la cazarea la hotelurile din lantul Ana Hotels sau 10% reducere la serviciile stomatologice de la City Dent.
Totodata, si la UniCredit Tiriac Bank posesorii de carduri de debit beneficiaza de reduceri de pana la 20% la hoteluri, restaurante, agentii de turism sau saloare de infrumusetare.
Denisa Mateescu a precizat ca posesorii de carduri de debit apreciaza campanile de cash-back pe card (client