Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), responsabilă de gestionarea lucrărilor la viitoarea autostrada Bucureşti-Ploieşti, le dă şoferilor o nouă veste proastă.
Drumul nu va fi gata nici peste o lună şi jumătate, aşa cum promisese în decembrie 2011, când ar fi trebuit inaugurat, ci la începutul verii. Cel care a dat noul termen este directoru de investiţii din cadrul CNADNR, Vasile Chioaru, care a declarat pentru PROtv că întârzierea a fost generată de vremea rea de la începutul anului.
Sancţiuni de 500.000 de euro
Deşi autorităţile au decis să le aplice constructorilor penalizări de zeci de mii de euro pentru fiecare zi de întârziere, constructorii par a fi incapabili să accelereze ritmul construcţiei. Până acum s-au adunat sancţiuni de o jumătate de milion de euro.
Lucrările pentru această autostradă au început în 2006 şi, iniţial, ar fi trebuit să dureze doi ani. După şase ani, patru miniştri şi nenumărate întreruperi şi amânări, încă nu există ceea ce ar trebui să numim o autostradă care uneşte Capitala de municipiul Ploieşti.
Tergiversările la Autostrada Bucureşti-Ploieşti:
• 2006, octombrie - Consorţiul format din Euroconstruct Trading 98 (Dan Besciu), Spedition UMB (Dorinel Umbrărescu) şi Pa&Co International (Costel Căşuneanu) semnează primul contract cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru realizarea tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti (42,5 km). Valoarea iniţială a contractului este de 200 milioane de euro.
• 2007, martie - Tipic românesc, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a grăbit să inaugureze festiv lucrarea, deşi aceasta a început cu o pauză de nouă luni. Supranumiţi "Regii asflatului", constructorii au întârziat să depună în bancă scrisoarea de garanţie, în valoare de 20 de milioane de euro, p